fredag den 13. september 2013

AFHÆNGIG

Da jeg stoppede med at ryge for år tilbage, var jeg sikker på at jeg ville slukke min kreativitet med den sidste smøg. Men jeg mistede ikke lysten til at tegne. Da jeg senere i mit liv gik i et langt forløb hos en psykolog for at tage mine dæmoner ved kraven, var jeg helt overbevist om, at noget af min skabertrang ville dø med dæmonerne. Det gjorde den ikke. I en periode af mit liv, hvor alt har forskudt sig, har jeg brugt mine skitsebøger til at aftegne virkeligheden. Nu vil jeg stoppe med det. Men jeg kan ikke stoppe. Jeg er afhængig. For alting bliver ved med at forskyde sig, der bliver ved med at ligge døde fugle på gaden og pigerne og Emil ser nye ud hver dag i forskelligt lys. Og hver søvnløs nat er anderledes selvom den er den samme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar